گوشت سالم

داستان مزرعه برنا

زمانی تصمیم گرفتیم در جمعی از افراد با اراده و حرفه ای کار تولیدی را شروع کنیم و به تولید محصولاتی بپردازیم که بهترین در نوع خود باشند

از همان ابتدا بنای کار را بر این گذاشتیم تا به قدری بر سلامت و کیفیت محصولات مان اطمینان داشته باشیم که با خیال راحت گارانتی برای تمام آنها قرار بدهیم

از ابتدای شروع کار تا رسیدن به مرحله تولید محصول دارای همه کیفیت های مد نظر 2 سال زمان برای تلاش ، آزمون و خطا ، تجربه و همکاری با اساتید و استفاده از روش های مختلف طول کشید ولی پایان این تجربه سخت و طاقت فرسا که رسیدن به نتیجه بود بسیار شیرین و دلچسب بود . وقتی نتیجه کار حرفه ای خودمان را مشاهده کردیم و هر روز می بینیم لذتی دارد که چیزی جایگزینش نمی شود .

در طی این مدت به برکت مسئولین بی کفایت و مدیریت نابخردانه بلایی سر تولید کشور علی الخصوص دامداری آوردند و هنوز می آورند که بیان آن جز ناراحتی و استرس و نگرانی برای آینده حاصلی ندارد و چاره ای جز دعا محضر پروردگار برایمان نمانده .

* مدیون آنهاییم ...

در این مدت کسانی کنار ما بوده اند که اسمشان را نمی شود مشتری گذاشت چون ارزش بسیاری برای ما داشته اند و دارند ، بلکه آنها پشتیبان و حامی این کسب و کار بوده اند و ما خود را مدیون آنها می دانیم .

* تولید و دامداری در حال نابودی !!!

متاسفانه با بالا رفتن قیمت نهاده و علوفه در چند سال اخیر و همچنین خشکسالی امسال شاهد افزایش 3 تا 5 برابری هزینه های تولید شده ایم. این مشکل باعث نابودی کامل صنعت پرواربندی دام در ایران شده است و اکثر غریب به اتفاق دامداری هایی که دام مولد دارند نیز مجبور به کشتار گله های خود شده اند چون نمی توانند هزینه های خوراک دامهایشان را تامین کنند. این موضوع باعث افزایش کشتار دام مولد و دام سبک شده است که صنعت دامداری به همراه تولید گوشت و لبنیات در آینده نزدیک با خطرات بسیار جدی روبرو است، چیزی شبیه انقراض دام در حال شکل گیری است !

 

* شاید شما ابتدای مسیر همراهی را با ما طی می کنید پس لازم است برای شما توضیحی در این رابطه بدهیم که با مزرعه برنا و محصولات ما آشنا بشوید :

1- سلامت و کیفیت حرف اول محصولات ماست ...

اهالی مزرعه برنا متعهد شده ایم تا بهترین محصول را تولید کنیم و برای رسیدن به این امر بیش از 2 سال زمان صرف رسیدن به این هدف کرده ایم .

مهمترین عامل در تولید موضوع خوراک و جیره غذائی دام و طیور مزرعه است که متاسفانه با بالا رفتن قیمت نهاده و علوفه و همچنین خشکسالی اخیر شاهد افزایش شدید قیمت آنها هستیم . این مساله باعث شده تا خیلی از تولید کننده ها به فکر جایگزین هایی برای کاهش هزینه خود شده اند که به عنوان مثال برای تامین پروتئین موجود در یونجه و جو از کود مرغی استفاده کنند چون پروتئین بیشتری دارد و قیمت آن 80 درصد ارزان تر است در صورتی که خیلی از کارشناسان مواد غذایی که نسبت به سلامتی انسان ها اعتقاد بیشتری دارند استفاده از مرغ های پرورشی رایج را نهی میکنند حال چه برسد به استفاده از کود و فضولات آنها.

از این مثال ها زیاد وجود دارد مانند استفاده از نان های خشک کپک زده تا تفاله کارخانه جات و پسماند میوه های خراب شده میدان های تره بار و .... !!!

اما برای ما مهم عهدی بود که ابتدای کار بسته ایم و ما در این راه سخت و به قول خیلی از تولید کننده ها نشدنی از هدفمان کوتاه نیامدیم و با جدیت مسیر تولید سالم را ادامه داده ایم .

در مجموعه برنا از خوراک و جیره طبیعی استفاده می شود یعنی برای علوفه از یونجه طبیعی و سالم و جو و ذرت استفاده می شود و می توانید با خیال راحت این محصولات را استفاده کنید .

نکته مهم برای همراهان و مشتریان این است که استفاده از خوراک طبیعی نسبت به خوراک های جایگزین تا 3 برابر هست و به همین دلیل قیمت های مزرعه برنا شاید نسبت به قیمت های بازار اختلاف قیمت دارد .

2- رعایت بهداشت اصول کار ماست ...

ما برای رسیدن به کیفیت بالا و تولید محصولات حرفه ای جز اصول کاری خود بهداشت در تمام مراحل را قرار داده ایم . در مجموعه برنا نظافت ، بهداشت و پاکسازی محیط در سیر تولید و همچنین استفاده از نیرو های مجرب و معتقد استفاده می کنیم که در مراحل کشتار ، فرآوری ، آماده سازی و بسته بندی برای ارسال محصولات بهداشت کامل رعایت شود .

3- نکات شرعی را حتما عمل می کنیم

ما در مزرعه برنا نکات اخلاقی و شرعی که توصیه شده مخصوصا در کشتارها را رعایت می کنیم و همچنین برای بسته بندی همه نکات مهم از قبیل گرفتن همه غده ها و رگ های حرام را جدا میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *